nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Sabtu, 21 April 2012

simple sup sayur


mesti korang tetiba terkejut kan
aku lak nak bagi resipi makan.
hhaaha..takde maknanya..
sbb aku bukan tau masak pun..
tau makan jer  
ehhehe

ok2 lah ..
nak citer jer menu lunch aku
since ni bulan ke tiga berpantang..
kira lagi 2 minggu aku masuk ofis okkk..
so mmg hari2 lah aku memasak lunch di rumah...
rajin kan aku..

since dah kena sembelit bagai..
so insaf lah..so makan lah sayur2..
aku tau korang pun rasa apa yang aku rasa..
yes...sakit giler sembelit lepas bersalin..
tak terkata..
ma aku pernah citer..
dia pernah kena sembelit..
kuar2 toilet terus pengsan..
manja kan ma aku..
aku?lagi nak marah orang adalah..
hehehe

inilah lauk sayur aku..


ini peket papa den yang beli..
giler senang bangat nak buat..
sepeket ni leh wat byk2 kali..


inilah dia..
cara aku buat senang jer..
korang tumis peket sup sayur tu..
skit jer dalam setengah sudu...
tumis sampai naik bau..
then masukkan air..
masukkan kentang...(ini suri yang suka)
dah gelegak sumer..
letak garam n aji 
last masuk lah puan sawi
siap!!!
leh gak letak carrot n sayur lain ( aku tak ingat sayur lain)


so aku matchkan dengan ikan goreng jer..
itu jer menu aku...
simple kan
hehehe

p/s: budak skolah masak lagi pandai dari aku..
p/s: masa menengah rendah..aku tak ambik ERT (ekonomi rumah tangga) tapi aku ambik KMT (kemahiran manulatif tambaha) yang bebudak laki ambik tu....n aku dpt A ok dlm PMR...hahaha...(giler bangga lak)

2 ulasan:

inazamri berkata...

akak dulu masa pantang anak sulung dijaga mak mertua...kira mmg pantang sungguh la...minum pun sikit je air..sembelit tu mmg smpai abis pantang.Azab u...masuk anak no 2 n 3 dah pandai..so takde la smbelit bagai.Sekrg akak amalkan makan jamu Ratus Warisan.alhamdulillah tak sembelit dah.

fazitaismail berkata...

tak penah lak kena smbelit masa pntang..mybe ita bersalin operate kot..hehe

elok jgak sup syur tu..mkn syur2 manyak2 awek muda kay..hehe

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut