visitor 2011

Rabu, 4 April 2012

sambungan : pengalaman bersalin no 2


mari kte dgr lagi citer aku ni...

kan aku ada cakap..mana papa den kan...
actullay papa den ada di kl..
mlm aku kena tahan wad tu..
baru lah papa den terketar2 balik kuantan...(hehehe)
pagi jugak papa den sampai kuantan...
n of course dia balik umah ma aku terus...
nak dijadikan citer...
aku tak dpt pun jmp papa den masa sebelum masuk labour room
jiwa aku mmg betul2 kental..
aku dah kisah dah laki aku dah..
yang penting aku...hahaha

esoknya
dlm kul 1 lebih gitu..
papa den masuk tgk aku di labour room...
aku ingat lagi..
time tu aku terketar2 tahan sakit...
leh si papa den offer aku baca suratkhabar..
rasa nak 'pok' jer kepala papa den..
aku tgh2 sakit..dia leh suurh aku baca paper lak..
mmg aku tak layan lah..
aku suruh dia dok luar jer..
keras kan hati aku...hahha
sebenarnya laki aku tak tahan tgk aku sakit...
sebelum dia naik angin..baik aku naik angin..hehehe
then papa den g makan...
time tu lah aku beranak...
masa dia dtg jenguk aku balik...
aku tgh terkangkang..misi menjahit aku sambil bebel2..(standard ahhh)...

so papa den azankan si darin ni..
lepas tu aku tak jumpa darin...
sbb aku mamai2...
kan aku ada cakap aku kena cucuk ubat tahan sakit..
sepatutnya jika aku ambik ubat tu..
aku kena beranak lepas 4 jam...
kalu tak ubat tu effect pada baby..
disebabkan aku beranak kurang 4 jam..
so si darin dikuaratin kejap...

aku rasa lah..lebihkurang sejam lepas dijahit tu..
diorang bagi aku darin suruh menyusu..
yang bestnya..lepas aku beranak..
ramai lak yang beranak...
dan2 aku dok kat koridor labour room menyusu si darin...
alhamdulillah dpt gak susukan darin lepas lahir..

lepas dah ok sume..misi ambik darin letak di wad kanak2 utk dipantau semalam...
aku lak diletak wad aku..
semalaman aku tanpa darin...
dapatlah aku rest sepuas puasnya..
nasib baik ada patient sebelah katil aku ni sama kes ngan aku ..
so tak terasa sgt...kalau dia ada baby..mau aku meraung mlm tu...

semalaman lah tak bf darin...
pagi tu laki aku dtg..
dtg pulak lambat..
aku dah kebulur...
hospital lak relak bagi nasi ngan ayam bakar..
last2 aku ngan patient sebelah makan nasi jer...
hehehhe

tiba lah masa utk chek up...
time nak chek up darin tu...ada lah story skit...
rupanya darin ni ada masalah kt tapak kaki..
tapak kaki darin ni bengkok skit...
skit jer..so kenalah pakai kasut khas..
according pd doc..ni masalah dr perut..
myb si darin syok dok dlm perut ngan kaki gitu...

masa ni rasa sedih lah jugak..
sedih sbb kesian anak dara aku sorang ni ...
tp sebenarnya takdelah kes teruk pun..
skit je sebenarnya..
so dpt dua appointment utk kaki darin...
itulah citer...

chek up dua dua..
balik umah ma berpantang...

ok abis..
nak lagi ke?
nnti2 aku citer skit2 pasal pantang aku yerk..
itu lambat lagi lah..
hehehe

p/s: tgh pk nak wat bisnes ni...

Tiada ulasan:

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut