nuffnang

Rabu, 23 April 2014

Darin oh darin



darin oh darin...
tengah makan ice krim tiba2 tertido..
letih bebenor..

apa2 je lah..asalkan adik senang hati yek..
i lap2 u..

p/s : balikkeje jumaat ni chow balik kuantan..yeahhhhhaaa

Selasa, 22 April 2014

Demam tonsil ku melanda


assalamualaikum kawan2...
morning2..
fuhhhhhhhhhhhhhh

panjang aku mengeluh kan..
sebenarnya aku mengeluh sbb akhirnya tekak aku ok lah skit
walaupun rasa kebas2 lagi..

rabu petang minggu lepas..
aku dah mmg tak sedap badan..
tekak pun sakit nak menelan...
rupanya aku nak kena demam tonsil 


mmg dok dlm gebor ni je lah..
badan panas...tekak sakit..nak menelan ubat pun susah..
makanan tu jgn harap nak telan.
minum milo je boleh...
3 hari aku mcm tu..3 hari tak makan wooo..
ni kalau ikut kan leh kurus..
tapi non ado pun..


setelah 2 hari mc...2 hari weken n 1 hari cuti rehat..
barulah aku rasa lega..
inipun disebabkan on antibiotik..kepala tingtong jer..
tapi takpe..ikutkan nak sambung cuti..
tp sian lak kat kakak suri
minggu dpn dah hari sukan Felda tu..


kakak suri yang sgt2 membantu aku...
korang bayangkan..
aku yg mmg tak larat nak bt apa2..
kakak suri ringan tulang sgt2..
tolong sapu rumah n mop lantai rumah...
ikutkan dia nak bt susu kat adik dia..
tapi aku tak bagi...takut tak cuci lak..
apa2...tq kakak sbb tlg mama yek..
dah beso anak aku rupanya...
huhuhu

p/s: suara aku bunyi lain macam...sorylah kawan2...takleh nak gelak sgt..sbb tekak still sakit2..telinga pun rasa lain mcm..nak kena jmp pakar ni..huhuhu

Selasa, 15 April 2014

Lala.....


makanan feveret aku..
but baru pertama kali aku try masak..
nak makan je aku g kedai n order..

semalam ternampak lala ni kt pasar chowkit
murah lak..sepeket rm5 jer..
apa lagi balik umah masak lah..

sgt2 senang utk memasak..
hahaha

suri darin sukakan kuah masak lemak lala ni
sbb manis kan..walaupun aku tak letak gula pun..
papa lak mmg suka cumakurang pedas...yelah anak2 nak makan gak kan..
so next time leh bt lagi
tp aku tgh atkins..hehehe
so tunggu hari cheat day ler..

p/s: kembali beratkins..target nak turun lah walaupun sedikit..huhuhu

Isnin, 14 April 2014

gangster nye ko dik...



sejak dua menjak ni asyik citer pasal darin je kan..
citer kakak suri cam kurang..
eh takdelah..cuma telatah darin ni menarik minat nak berblog jer..
lagipun kakak maintain je skrang..
kakak ayu...dah beso..so kter kurangkan cite dia skit..
hehehe

ni lagi pasal si budak kecik ni..
mak aiii...gangster celup betul...
g JJ semalam..lepak kat kidszoom apa ntah..
biasa kami kalau g JJ Au tu mmg suka biar dua beradik ni main..

kakak suri peel nyer takde jenis nak berebut barang ngan orang..
kalau dia tgh main...orang lain ambik barang dia..
kakak suri akan senang hati lepaskan je barang tu kat orang lain..
tapi tidak pada adik...
huhuhu

situasi pertama...
adik sedang naik kete gerak2...(sapa pernah g situ tau lah)
adik mmg suka naik benda alah tu...
so naik lah lama skit..sbb takde orang nak naik..
kemudian ada budak nak naik...
bapak budak tu siap nak naikkan anak dia..
sedangkan adik still dok dlm tu...hehehe
tangan budak tu menapak kat dlm kete tu..
adik leh pijak tangan budak tu..huhuhu..
situasi nyer mmg adik tak bagi budak tu naik...
tak puas main..oklah..
angkat adik kter g main benda lain..
yelah orang lain pun nak main gak (bapak budak tu pun satu..suka tgk budak2 berebut kot)

oklah..

situasi kedua..
adik suka kete kecik yang leh drive tu..
tp ada sorang budak koker (besar dr darin myb umur 4 atau 5 tahun)
tapi budak tu tak bagi ke adik sbb dia rasa dia punyer..
parking tepi umah dia ...
abis sume barang2 main budak tu sumbat dalam umah (kitchen)
adik tak puas hati..nak main tak leh..
ok fine...
then..budak tu leka main dlm umah..
adik g ambik kete n drive...hehehe
budak tu marah...kuar dari rumah n g kat adik
budak tu bukak pintu kete...then adik g tutup..
dgrlah adik n budak tu bebel..
adik keras hati..tak kuar2 dari kete..
bt dek je
papa ada..tp malas nak campur...nak tgk jer...huhuhu
then budak tu masuk dlm umah dia..
adik pun suka hati bawak kete...
thennnnn
adik masuk dlm umah budak tu ngan kete...
ho ho ho...
ko pehal dik..
ok relaks2...
budak tu kuar...
adik kuar dr kete masuk dlm umah..
bt sepah dalamumah tu..
budak tu marah..tp adik bt dek...
kakak masuk dlm umah..
n adik n kakak happily main dlm umah..
budak tu lari g umah lain..huhuhu...
ok..gangster tak adik???
hahaha

tp statement takleh blah..kaitkan perangai darin ngan aku..
apa ni..???


hahaha


yg tukang komen tu bestfriend aku ..adik aku n ma aku..
so terpaksa lah aku akui...huhuhu



taip je apa saja

Memuatkan ...

nuffnang

Pengikut