nuffnang

Isnin, 21 Julai 2014

Koleksi kecil kecilan


sejak ada akak kesayangan kat ofis ni jual tupperware..
dapatlah aku membeli barang2 tupperware ni..
beli pun yang kecik2 je..
harga rm40 ke bawah je yang mampulah ...
ni latest koleksi diri sendiri....
walaupun kecik2 je..
tp i suka...
hahaha

Lepak2 lagi


bersarang jugak blog aku ni yek..
kui kui kui...
minggu akhir posa baru nak update..
terbaik lah emy...
hahaha

klah...
nak bebel2 mung takde faedah gak..
layan lah gambo2 lepak2 kami anak beranak...

gambo hari sabtu lepas...
biasalah every year mmg soping sini...
tp thn ni soping skit2 je kat midvalley...
sbb thn ni suri darin tema frozen...
so mmg menjimatkan
dari sebelum posa lagi..
mmg aku dah kumpul skit2 baju2 frozen dorang..
mostly beli kan pasar utm je..
mmg menjimatkan...
lalalala


datang midvalley sbb nak cari sandal tinggi kakak suri...
adik tak beli sandal..sbb sandal adidas tu ok lagi ..
n kasut dia pun baru beli sebelum g langkawi bulan satu hari tu..
so penjimatan...
hahaha


adik ..naper jari satu je tunjuk...
hahaha
tak reti lah tu..


happy tgk dua beradik ni...
walaupun mak pak penat posa..
tp tgk dua beradik ni ilang penat nyer..


bersanggul dua beradik ni..
aku suka tgk dua beradik ni bersanggul..
takdelah berserabut sangat kan..


thn ni kter raya umah kuarga papa yer...
di kelantan nun..
raya ketiga baru balik umah nenek...
raya ke 4 kter g bukit gambang mandi manda...
insyaallah...


dua beradik yang sentiasa jakun tgk air pancut...
nasib papa jenis melayan...


serupa tak kami???
hehehe...

Ahad, 6 Julai 2014

Menu simple aja -senyum jelah

Iyer...
Aku xreti masak..
So of course lah masak simple2
Day 8 kter posa...
Masak lemak ayam,goreng terung cili api n ikan grg...
Not yet goreng ikan...ptg2 karang baru goreng...

Again nk goreng sutun celup tepung n agar2 santan..
Klah ..
Nak g kedai cari agar2...

#tqkakaksuritolongmamakatdapur

Sabtu, 5 Julai 2014

Lauk feveret bulan posa ni

Kalu korang nk tau...
Blk dr kuantan...
Ada ku angkut sekali 2kilo sotong
Ini aku beli ngan pakcik aku...
Pakcik aku ni asal weken je g ke laut...
Hobi namanya

Hobi dia dpt gak aku beli sotong ni...
2kg rm24 je
Pahtu pulak beso ke main sotong skrang
Korang tgklah picture bawah yer..
Walaupun kucar kacir

Berbalik pada sotong..
Dok menggila aku buat sotong celup tepung..
Udahlah sotong fresh...celuplak ngn tepung nona yg pedas n crispy tu...nyum2...
Memang marvelous...
Goreng lak ala2 dekat nk berbuka...
Panas tp sedap...
Hehehe

Semalam lak terajin bt kek batik tu
Aku main campak2 je...tp jadi je
Oloh...kek yg paling senang bg aku
Hehehe
Bt kek ni bkn apa...
Mlm2 ada org lapo nak mengunyah je ...
Pokden le...

Klah...nak sambung tido jap...
Petang ni off duty masak
Nk berbuka kat kedai poknik je..
Nk pekena sup tulang...
Nyum2

Khamis, 3 Julai 2014

Lauk berbuka semalam

Asam pedas ikan kembung...
Resipi takyah tanyer aku..
Sbb aku pun tanyer puan dana jer...

Setakat hari ni...still blk keje masak...
Fuhhhhh...sampai bila lah bertahan...
Hahaha...
Punya lah merungut yek...

#kumasakwalaupunitubukanhobiku

taip je apa saja

Memuatkan ...

nuffnang

Pengikut