nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Selasa, 28 Jun 2011

maggi kari goreng pedas

tiba-tiba nak makan maggi goreng
ni lah favourite food aku adik beradik bila ma abah keje masa kecik2 dulu...
senang je nak wat...
adik aku yang no 2 memang teror...

maggi goreng pedas kami

maggi perencah kari satu
telur sebiji
lada kering + bwg putih + bwag merah (ini memang ma aku siap2 blend letak dlm peti ais)
minyak

cara-cara...
mula2 korang rebus maggi mee tu..(jangan letak perencah pulak)
dah siap rebus..ko letak tepi then...
ko letak minyak dalam kuali...
pahtu ko letak lada kering yg diblend tu...
agak2 dah garing ko letak perencah kari maggi tu..
kalu nampak garing sgt..letak air skit...
then letak mee...
sebelum mee dahnak masak..
pecahkan telur sebiji...
gaul sampai rata dengan mee tadi...
siapppppppppppppp

p/s: mula mengidam ....tapi papa den lagi teruk...eh lelaki pun leh kena alahan yek...

2 ulasan:

norhidana berkata...

hehehe kalu aku nyer versi lg senang..beli yg mmg perasa meegi goreng pastu tambah telur je heheheh... al maklum lg mls tp lama dh wei tak mkn megi... or rindunyer

p/s: alah biasa la laki alahan tu wei, untung pe sbb ko blh kongsi rasa ngn den ehhehe

NM02 berkata...

megi goreng ai suker letak sotong

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut