nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Ahad, 3 April 2011

terima ugutan


ini first anak aku..tiada anak lain dah aku ni...
but kekadang suri ni nakal yang amat..
tak mo dengar cakap aku kadang2..
kadang2 rasa mencucuk dada..
itu baru 2 thn 11 bulan..
huhuhu


gambar di atas masa kat zoo  negara
tetiba suri nak turun dari stroller..
bukan tak nak bagi turun..but time tu panas giler..
aku ngan pok den dah sakit2 kepala berdenyut..
suri: mama...ee nak turun..siap buang2 sandal dia..
mama: jangan turun panas ni..dok dlm stroller..
suri: tak nak...
mama: ee turunlah..nnti mama tak nak bawak g zoo dah...
-ugutan pertama-
baru suri dengar kata..dok lah suri dalam stroller tu


suri : ee nak turun...
mama: takleh..orang ramai..nnti ee lari..
suri: taknak ..nak turun..
mama: turun lah nnti ada orang giler ambik ee
-see..ugutan kedua aku-
terror tak aku


suri: mama..ee nak turun gak..
mama: takleh..panas..
suri: ee nak tgk bird..
mama: takpe..tgk dari sini..
suri: ee nak turun tgk bird..
mama: ok..kalau nak turun ..turunlah..kalau bird gigit ee ..padan muka ee
suri: tak naklah..ee nak ambik gambar je
-ugutan lagi..hehehe-

kesimpulannya adakah bagus aku buat teknik ugutan kat anak aku ni...????huhuhu
setakat ni dengan ugutan sebegini baru lah suri dengar cakap aku...
apa2 pun aku cakap contrakan...eh ini mcm ugutan ke??

p/s: tak pandai sgt didik anak..cuba belajar..tp nak jadikan suri kawan..bukan anak..setakat ni suri memang tak nakal sgt pun..ramai cakap suri ni matured..ho ho ho..bulan 5 ni baru 3 thn..dah matured anak aku wei..

3 ulasan:

norhidana berkata...

hehehehh mama kaki ugut...

AdiaLuze berkata...

Hehehehehe ... Yang buat geram ni la yang jadi pengubat hati lara kan mama suri kan ... Hehehe ..

mamasuri berkata...

dana: tau takpe...

adialuze: itulah..dah ini je yg ada...hehheh

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut