nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Selasa, 17 Januari 2012

culas makan ubat


jumaat lepas...suri tetiba demam, selsema batuk...
cukup pakej...so takdelah suri g school...
myb sebab mandi pagi sangat kot..
itu pasal kena selsema batuk tu...
so hari jumaat tu..mama pun tidaklah bekerja...
membawa anak ke klinik...huhuhu


bangun pagi2...
suri dah mengomel nak makan roti canai...
so kami berdua lepak makan roti canai pak lang kat sri damansara tu jer...
then terus g klinik..
kuar2 klinik...dapat lah 4 ketul ubat utk suri...
tapi


tapi....
ini budak culas makan ubat ok...
satu hari aku pujuk makan..dia takmo makan...
bila dah masuk mulut..leh lak dia kemang2 ubat dlm mulut...
sampai aku tunjuk dua hanger...siap aku pukul2 kat dinding..
suri tak takut okkk...
dia nangis cakap aku 'buat' dia...
tp seriusly tak hinggap pun hanger ke badan dia...



tp bila petang...pok den balik jer...
suri mengadu ok kat papa dia..
then terus papa dia suruh suri makan ubat...
n suri ngan muka kerut2 terus makan ubat...
kemang2 kejap...then terus telan..
4 ubat suri telan...



ko tengok perangai anak dara aku ni..
ngan aku tak takut...
ingatkan aku dah mcm singa betina..
tp rupanya tak...singa jantan jugak yang lakunya...
itu aku buat nasi ngan sup ayam utk suri...
suri kan sakit...itu pasai makan sup jer..


tengah makan...sambil2 menguap..
iyerlah abis sume ubat telan...confirm lah mengantuk...
alhamdulillah..sihat dah sehat dah...
berkat makan ubat daripada papa suri...

p/s: kesimpulan nyer...suri sakit..takyah lah aku cuti..suruh pok den jer cuti sbbb...suri hanya makan ubat dengan papa nyer sahaja..selamat cuti aku...hehehe

3 ulasan:

lieyalatif berkata...

keh keh keh ...byk akal anak dare ko ni emy...bijak! he he he.....seb baik sihat dah....

budak2 mmg le emy, bab mkn ubat mmg bercinta...leh bergaduh ngan kite dibuatnyer.....kalo aku lak, budak2 ni takut ngan aku sbb aku garang...tapi ngan apaknye mmg tak takut.....sabo jek la yeak....

mamasuri berkata...

itulah pasai lieya...aku dulu2...kalau ma aku bagi ubat..mmg aku telan jer..budak2 skrang...mcm2 helah...suri ni anak bapak...so ngan bapak dia manja..ngan bapak lah dia takut...hehehe...

norhidana berkata...

ala beb, ikut pangai sapa ek yg culas mkn ubat?
op cos lah ikut ko... ahak2...

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut