visitor 2011

Rabu, 16 Mac 2011

my day with suri

fuhh...susah benor jaga anak dara aku sorang ni...
penat giler rasa nak layan karenah dia..
better g keje je...hahaha

jahat aku kan...
semalam aku ambik cuti utk jaga suri
pengasuh suri bercuti 3hari..
so aku gilir2 ngan pok den jaga suri...
aku cuti hari selasa n khamis..
n pok den hari rabu..hari nilah...

semalam bangun2 je pagi ..terus kejar cuci baju..
iye lah....skrang kan musim hujan...
nak2lak cuti kan so better cuci baju...
sambil2 cuci baju...aku mengoreng cucur ikan bilis...
kasi suri makan utk breakfast..senang mudah n kenyang...

bangun2 je suri...terus cakap..'mama, ee nak tengok kartun'
sib baik minggu ni cuti skolah kan...so berlambak citer kartun kat tv nun...
sambil tengok kartun sambil makan cucur tu...
alhamdulillah kenyang anak dara aku tu...

aku bt pe?hehehe...
leh aku layan fb jap...
nak update blog..malas giler...
hehehe

dalam kul 11 gitu..
aku mandikan suri termasuk aku sekali...hehehe
then ajak suri g kedai beli lauk utk masak...
aku beli ikan aya n daging..
so lunch semalam aku goreng ikan aya je...
then letak kicap..kasi suruh makan...
aku?letak budu je..nyum2...

dalam kul 2 gitu...cik suri layan kartun lagi..
aku ? tgh mood nak kemas umah...
but kalu cik suri ada..cam spoil je nak kemas kan..
so aku layan fb ...(layan fb lagi?)..hehhe

dah nak kul 5 gitu..baru suri cakap dia mengantuk...
buat babak (susu) terus dia lentok ngan susu dia...
aku?time tu lah aku baru mengemas umah...
hehehe...

dalam kul 6.30 gitu..pok den balik keje...
since tengahari dah siap2 masak nasi...
so ptg tu aku just goreng ikan aya...n bt daging goreng kunyit...
kasi budu...pokden of course kekenyangan...

bila pok den dh balik suri dah melompat bangun...tau2 je kan..
ermm..gitulah aktiviti aku satu hari ngan suri..
takde pe sangat...
tapi nak gak citer...

boring kan citer aku...
nasib korang lah...hahahha...

 klah nak mandi...nak g keje dah hari ni...hehehehe

1 ulasan:

norhidana berkata...

hehehe aku tgk cam senang je ko jaga suri... ko yg lg lah bersenang2 duk lyn fb je, sbb suri duk lyn katun heheheh...

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut