nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Selasa, 29 Mac 2011

buat aktiviti untuk anak tercinta

baik kan aku..nak jugak create aktiviti utk suri...
so jumaat hari tu..ada lah jalan2 kat DIY JJ wangsa maju..
terjumpalah benda alah ni..alaa..rm 3.80 je harga..
rempat je lah..itupun satu sbb tak sure suri ni betul2 dah reti..


petang balik keje..ambik suri dari rumah pengasuh...
cepat2 balik umah..sebenarnya..aku nak masak n kemas umah skit..
so bagilah suri benda tu..
alah drawing ngan ada tiub2 warna tu je...


inilah rupanya..nampak tak kat burung tu..
itu aku dah warnakan..
siap ajar suri sume..n biarkan suri pulak yang bt...


percubaan pertama suri..
ambik color merah..tapi dipicitnya kat tempat lain...
aku sabar lagi..hehehe


eh eh eh..dia buat lagi..
ini aku cakap lah ..salah tu suri..
ko tau dia jawap apa.."takpe..ee tau...mama g masak'
sengal je..


mama yang percayakan anak nyer terus g masak..
sekali aku jenguk...
dia dah picitkan warna tu kat atas kerusi dia..
aku cakaplah kat suri..'ee bt gni ...nnti papa marah'
ko tau dia jawap pe..
'xpe..nnti mama tlg basuh kan'
sabar je lah..
tergendala betul aku nak masak..tp aku g jer masak..malas dah nak layan


inilah rupanya..sakit hati betul dia perabiskan warna tu kat kerusi tu...
bukan dpt apa pun..


drawing tadi pun tak penuh dengan warna2..
aduiiii


xkuasa nak layan dah..
aku biar je..
lepas 10 minit gitu..terus datang dapur cuci tangan..
anak dara aku ni pembersih..takleh kotor skit..
so kejap je lah main benda alah tu..
aku cuci kerusi n simpan drawing tu...
abis lah aktiviti utk anak tercinta aku tu...

p/s: esok nyer aku bungkus sume2..buang dalam tong sampah..nasib baik rm3.80 je...hehehe
p/s: dah tiga hari kepala aku pening2 ni..harus ke klinik ..aku takut darahnaik..iyelah dah tua kan 30 ..huhuhu

2 ulasan:

☆ lieya latif ☆ berkata...

ahaahahahah...die suruh ko gi masak...adoi...budak bijak...die pun rimas agaknye ko ade situ keh keh khe ....

bagus la bende ni emy...merangsang kreativiti anak.....tapi suri mmg gile2 punye kreatif ...abis kusi pun die kaler keh keh keh .....

Just Call Me Bitt berkata...

hehehehehe mereka suka buat luar dr kawasan..kretif mengundang stress utk mama hehe pening?? kurang gula ka?? darah tinggi ka??? adek baru tuk suri kottt...gegege

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut