visitor 2011

Khamis, 10 Februari 2011

sate perut padang bas


byk pula entry pasal bercuti di kelantan hari tu..
so korang layan je lah..
kali ni papa den betul2 mengidamkan sate perut..
uolls tau tak??
if kelantanesse memang tau..
layan..


pic stim orang mengidam sate perut..


aku suggest papa den cari kat 'padang bas'
tp the 'padang bas' tu panggilan lama tempat tu..
panggilan baru aku tak tau..
sampai sana..terus borong..
itupun 2 gerai je yangjual..borong sume je lah..


muka nikmat dapat yang dihajati..
harga?tak ingat lah pulak...
itupun tak sabar balik umah..
depan gerai beli hamlet pun dia dah baham sate perut..
gelojoh betul laki aku ni..
hehehe



inilah 'padang bas'
budak comel pose comel..
dulu tempat ni kat area lain..
skrang dah berpindah tepi skolah menengah maahad pompuan tu..
kira dktlah ngan tempat blaja lama aku tu..
eh aku blaja unitar branch KB okkkkkkk


tapau 3 biji murtabak..4 biji hamlet..
tapi hamlet dia kurang kowwwwwwww...
lebih kowwwwwwww kalau makan dkt eh lupalah tempat tu...
kt kb lah..tempat tu dkt dgn tempat aku blaja taekwando masa kecik2 dulu
dulu masa darjah 1 hingga 4..aku dok kb ngan family aku..
dulu abah aku keje kat bank negara kota bharu..
itu yang aku terbiasa dah ngan area sana..
berkebetulan blaja degree pun kat kota bharu
berkebetulan laki aii orang kota bharu
berkebetulan sume kan..
hehehe


yes..kota bharu bandar raya islam..
bab ni aku setuju lah..
since aku dok sana hampir2 3 thn masa bt degree..
memang terasa lah bandar ni ada elemen islam..
but..kemajuan , pembangunan tu takde
so dalam elemen islan tu biarlah ada kemajuan dan pembangunan..
eh..pendapat aku ni je tau..
aku dok kelantan lah aku menari kebudayaan ...
so faham2 je lah..
ehhehe

p/s: dulu aku menari under kelab unitar..kemudian nyer aku diajak join satu kelab di kota bahru nama "kelantan Heritage'..kira2 kelab ni very the popular lah sgt..n aku pernah..(jgn gelak ok) menari utk RTM dalam Salam pantai timur tu..4 tarian aku menari..tapi 1 tarian je sempat aku tgk..yg lain tak sempat tgk tv..hehehe
p/s: actually byk jugak citer pasal menari ni..nnti slow2 aku korek gambar lama aku citer yek..sampai korang rasa meluat..ala citer lama..


7 ulasan:

lieya_latif berkata...

tak penah lak aku mkn sate perut ni emy....bergulung2 aku tgk hah......tapi aku berani cube heheheheh...asalah dah name sate sure sedap kan....wei dah tu pencecahnye kuah kacang jugak ke wei......mane nak cari kat sini yeak kalo nak cube.......

wah kelas mek...penari gitu....aktif ko dlm seni2 niyeak...aku mmg kaki tangan keras ko.....

mamasuri berkata...

lieya..bukan kuah kacang..tapi kuah percik tu..nyum2...

mrzn berkata...

Emy, tempat tu tak silap nama dia Pasar Malam Buluh Kubu..kalo blk kelantan mmg x miss terjah tempat tu..

Erkkk, bukan ke kelantan pesat membangun sekarang ni, Terengganu adeee?? nan ado ler mcm kelantan..hehehe my opinion la..

Ujang9897 berkata...

mcm best jer..hee

mamasuri berkata...

zee: pesat ke? certain tempat je..tak elok gak..memilih..hehehe
ujang: best makan..tp kalu tgk cara bt..confirm tak nak makan..hehehe..itu biarlah rahsia..

Aida Tamrim berkata...

Eerrkk...Sedap ker? Nampak cam...Mmmmphhh... ^__=

mamasuri berkata...

adialuze: kalau pejam mata masa makan..lagi best...hehehe

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut