nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Selasa, 8 Februari 2011

jagung bakar dari sg. tong


travelling dari kota bharu - kuantan
mengambil masa selama 6 jam lebih
melalui jalan kuala berang terus ke bukit besi terus ke kuantan
kira2 jalan shortcut lah ni nak ke kuantan
terjumpa pulak jagung manis di simpang dekat sg. tong
satu longgok besor dalam 15 batang harga rm20
bawak balik je terus ke kuantan


ini jumaat malam..
perut dah kenyang makan nasi ayam kenduri
malam tu makan jagung bakar je lah..


bahan2 utk dibuat jagung bakar?
jagung lah yang..
pahtu beli je marjerin tu..
chelek2 kat jagung..pahtu bakar..
nyummmmy..


tukang bakar n tukang makan..
juara jatuh kepada papa den..
hehehhe


apa yang takde kat porch umah ma aku..
sume ada..
spender suri pun ada tergantung..
heheheh..

p/s: sesaja boring2..lepas bakar jagung..papa den bakar 3 ekor ikan sepat..makteh aku bg kat dia..aku sekeluarga tak makan ikan sungai..
p/s: abah aku, adik2 aku pengemar vespa/lambretta..memang byk lah kt umah aku..ada utk koleksi ada utk dijual..so gitu lah citer terjadi pada porch umah ma aku tu..

2 ulasan:

mya berkata...

terus mengidam jagung bakar!!!

☆ lieya latif ☆ berkata...

wohooooooooooooo meriah koooo...aku pun suke jagung bakar compare ngan jagung rebus....lagi2 celet majerin byk2...masin2 lemak gitu....

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut