visitor 2011

Sabtu, 15 Oktober 2011

cita2


salam hari sabtu...
huhuhu...buring ke?
kalu buring sila lah kuar g jalan2...
ai ni tgh bulan...
so duduk je diam2 dalam rumah yer...

korang tau...
masa preggy kan suri..
aku berkobar2 nak menyusukan suri nnti
tp dek kerana kecetekan ilmu...
abis punah harapan aku...
uhuk2...

so hari ni nak citer skit...
plan utk si kecik dlm perut n...
since due pun bulan 2..
so leh lah plan dulu kan...



first2..aku mmg nak beli cloth diaper ni...
aku ingat lagi..suri dulu mmg very high demand punyer kulit..
kulit buntut suri hanya leh menyentuh mamypoko..
adui..pokai mak tau...
tapi redha je lah...
so kali ni...utk adik suri...
aku plan nak pakai kan cloth diaper...
kenapa?jimat?
yes...mmg nak jimat...
but pada masa yang sama...
i nak jd up to date mother...
ok tak ayat aku?
hahahha
wei..cloth diaper pun mahal jugak..
tp rasa berbaloi2 sbb leh basuh balik n guna pakai balik...
so kepada papa suri..sila lah ambik routine basuh cloth diaper ye nnti..
hehehe



ini sebenarnya nak citer..tp terciter dulu pasal cloth diaper...
hehehe...
ini lah harapan paling besar aku...
aku nak bf adik suri nnti...
mmg berkobar2 sgt2..
masa suri dulu...aku bagi jugak susu dada ku ini...
tp sekejap je..sbb aku tak tau pun pasal pam elektrik..
asyik dok pam manual..
sakit tangan aku..so plan skrang kena beli pam elektrik...
pahtu aku nak belajar cara2 nak simpan susu buat stok..
yes belajar okkkkkkkkk
mak tak reti..
suri dulu sbb tekanan sgt nak bagi susu dada..
last2 aku sumbatkan enfalac jer..
enfalac dia tu sebulan saja rm500...
jatuh muflis jap aku...hahaha...

p/s: ok lah geng..ini plan sahaja...n harapan di masa hadapan..ada masa ..ada waktu..ada keizinanNYA...insyaallah...


1 ulasan:

norhidana berkata...

insyallah blh nyer nk bg full bf kt adik suri,mcm aku nih sian aiyan..skrg susu aku pun dh takde wei... alahai

takpe2 pam aku ada, blh aku bg pinjam kt ko,aku nk pam pun dh takde sgt susu

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut