nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Khamis, 8 September 2011

menu raya umah ma aku


raya kan sebulan kan...
so aku nak citer pasal raya lah...
hahaha...

meh nak citer skit...
2 minggu sebelum raya...
korang kan tau..aku ni teruk sgt kena alahan mengandung...
sampaikan takleh nak makan pe...
tp dalam kepala hotak dah idam mcm2...
so aku telefon lah ma aku...
cakap2 wat2 tanyer masak pe raya ni...
tiba2 ma aku tanyer..apa yg aku nak makan...
apa lagi...aku senarai lah...
hahaha

jadinya...
tetiba hari raya tu..aku leh makan serba serbi...
alhamdulillah..lepas makan makanan ma aku..
sume alahan pun ilang...
makan pun dah selera...
hehehe..
meh layan menu raya kami ni..


korang ingat tak yang aku g langkawi akhir tahun lepas..
yang aku dok mengadu berat bawak blk kl..
benda alah atas ni lah...
special utk raya 2011
hehehe


perkenalkan rendang daging ma aku..
apa2 ma aku masak mmg terbaek..
tp aku salah info..aku bukan nak rendang ni..
tp nak rendang cili api yang takde rempah..
tp yang ni pun aku pulun abis abisan gak...


serius giler..susah betul nak cari nasi minyak skrang..
kalu jumpa pun nasi arab lah..nasi beriani lah..
tp aku nak nasi minyak ma aku jer..
so jadi lah nasi minyak..
nasi ni ..pok den kurang suka..
kurang suka pun..byk gak dia bedal


ini ketupat palas..
mmg feveret tahap maksimum..
lebih2 kalu digoreng byk kali..
ranggup nyer..


ini nasi dagang aku tak request..
ini ma aku yg nak buat..
katanya nak blaja2 buat...


ayam masak merah ma aku..
pedas giler..sehari sebelum raya..
ma aku dah siap2 buat sambal belacan..
tp disebabkan ayam masak merah ni pedas giler..
so takdelah kuarkan sambal belacan
mmg terbaek wokk...
lebih2 utk menyucikan apa yg patut...


ini gulai aya ma aku..
utk dimakan dgn nasi dagang..
ini pun aku bedal byk kali


so gni lah jadinya aku anak beranak...
hahahah

p/s: aku dah gumuk giler2 dah...itu jubah pun saiz 56 aku ambik..nasib baik bedal sehari seblum raya dpt lah murah..kalu tak aku tak berbaju raya lah..takde mood giler ok..tgk perut itu sudah nampak..sekrang lagi nampak...hahaha...

1 ulasan:

lieyalatif berkata...

pic tebongkang due banak kekenyangan tu dasat tu hahaahahaha.....alah tak yah risau le gemuk2 time preggy ni...bedal jek...tapi berpade2 gak wei...kang kene kencing manis bagai kang...payah lak....ape pun yg penting enjoy the pregnancy...tak sabar beb tunggu adik suri...hope boy laaa gituuuuuu....tekenan aku ngan dana katenye kaaaannnn hahahaaha

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut