visitor 2011

Khamis, 1 Ogos 2013

aktiviti cuti semalam


ada ku post entry semalam..
pasal aku bercuti rehat...
actually pengasuh darin nak ke hospital utk chek up..
so aku ambik kesempatan bercuti rehat jer lah..leh wat kuih raya...
tp bukan byk pun sejenis kuih je..

ini pun aku beli tepung segera famous amos chef pa..
ada aku beli kat fb Raisha..korang search lah...
memang sedap je biskut ni...
senang pulak buat..
tambah butter je seketul...
itupun aku tambah M&M utk melawakan lagi biskut aku...
jom layan gambar...



aku memang dah plan nak buat bersama-sama suri..
nak latih skit anak dara ku bt keje dapur..hehehe
so far..suri memang excited and behave sgt2...
cuma darin lah...pengaco no 1...
kalau boleh nak dok atas meja mengadap kuih ni..
hehehe



kerja suri godek2 butter skit...and letak M&M kt atas cookies tu..
senang je kan..tp sempatlah 4 kali bakar cookies..
pastu merungut penat..heehhe...
tp oklah..at least dia bt dengan bersungguh2 n tekun gitu..



muka puas hati tolong mama..
thank you kakak..nnti besar kakak bt cookies byk2 yek..



sambil2 tunggu cookies siap..
sambil2 tu menyimpul popia crab..
ala resipi aku ciluk kat blog puan dana kter tu..
mmg niat nak bagi uci (pengasuh suri) itu aku gulung kan jugak..



sepeket crab tu ada 16 ketul..
so 16 ketul jer lah popia ni..
dlm 10 ketul bagi uci..
balance aku ngap masa berbuka..



inilah biskut yg kami buat..
rasa rugi lah beli sebekas je tepung segera tu..
sbb senang bangat nak buat...
so sebekas kecil kat atas tu utk mkn2 kat umah..
sebekas beso tu..utk bwk balik raya umah ma...

p/s: tak sabar nak balik raya...skrang yg tak setel lagi ialah...dress darin, servis kereta, tudung ma, baju abah yang lain2 tu ok lah kot...hehehe..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Tiada ulasan:

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut