nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Selasa, 9 Oktober 2012

bukan campak


salam tengahari sumer...
sian puan dana...keseorangan yek..
makan pe lunch ni?hehehe

oklah...
semalam aku ada citer kan..
yang aku suspek suri demam campak..
tp bukan okkk...

suri mmg ada naik bintik2 merah di muka , badan n kaki..
tp doc cakap itu bukan campak..
itu sejenis penyakit virus ...(aku tak ingat dok cakap virus apa)
penyakit virus ni mmg sgt2 bahaya..
sbb virus ni leh menyerang jantung n buah pinggang..
kus semangat aku bila doc cakap gitu..
nasib aku bawak juga suri jmp doc dia..
kalu tak mati2 aku ingat campak...
siap standby air kelapa dah..

sebelum citer lebih2...


suri n darin...
masa ni suri dah ok skit..
sbb dah dua kali telan antibiotik
itupun dua kali aku kena 'wrestling' dia bagi ubat..
nasib pagi ni baik je ..
bukak mulut..so aku bagi dia mkn ubat dengan tenang hari ni..
hehehhe


so inilah salah satu virus ni menyerang..
kalau korang tgk kat lidah suri ni...
naik biji2..
actaully kalau tgk live...
biji2 ni sebiji cam kulit strawberi..
itu pasal lidah suri di panggil strawberi gak..
biji2 ni dah naik kat lidah n tonsil suri
mmg tak ke paru2 lagi..
paru2 suri mmg bersih lagi..


nampak kan...
mmg suri tkleh nak makan
kecuali bubur..
nak isap susu botol pun tak nak...
tp alhamdulillah..
hari ni tgk bintik2 merah suri dah beransur..
so insyallah esok suri akan ke trip putrajaya skolah dia..
hehehe

p/s: suri excited nak g trip skolah dia..bagi je lah..janji aku kena kasi suri abiskan antibiotik selama 7 hari...harap2 darin tak kena..sbb virus ni kata doc berjangkit melalui air liur jer..huhuhu
klah..nak masak nasi..suri nak makan nasi ngan ikan bersama sos kicap..hehehe


6 ulasan:

♥ Wina ♥ berkata...

alhamdulilah :-)

Nens Collection berkata...

siannyer suri..cepat2 baik ye..;)

norhidana berkata...

heheheh beria2 cite kt ko bg air kelapa... rupenyer bkn campak...

seram lak aku mendengar yg ko cite blh serang jantung ngn buah pinggang...masa tu msti mcm2 ko duk pikirkan, mcm dunia terbenti kejap masa doc ckp...

bgslah suri dh nk mkn antibiotik n dh beransur ok...

O'gosh Iskandar berkata...

phew..nasib dah ok kan....sekarang musim budak2 sakit pelik2 kan....

Qhaifa Nur berkata...

betul tu cepat minum air kelapa...
kena tang lidah, aduh susahnya nak telan makanan...
moga semuanya cepat sembuh ok.....

lieyalatif berkata...

LAAAAAAAAA ye ke ko bukan campak...tapi tu laaa...penyakit lain plak yeak...takut plak aku bace ko citer nie...

harap2 bende ni cepat le baik...ape2 hal ko kene pantau n tgk2 tu emy....

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut