nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Selasa, 5 Februari 2013

nasi berlauk dalam kereta


citer2 balik kampung ke kelantan
mmg bercelaru skit...
sbb ada gambar dalam kamera..ada gambar dalam tab...
so mana sempat jer aku upload...

meh citer skit...
orang selalu kata...orang kelantan ni miskin
dalam paper pun sama..
tp aku rasa korang silap kot..
aku balik kampung..jmp kwn2 pokden n kwn2 aku..
sumer berjaya..
ada kawan pokden bukak kedai makan jer..
sebulan rm15k...kwn aku berhenti keje jual insuran bodo2 pun 2k sebulan...
ada kwn aku jugak..beli umah 300k...deposit 100k...
ohooooooo
terbeliak mata aku ngan pokden..
syukur2 tgk kwn2 berjaya...

so kelantan tak miskin yer kwn2...
huhuhu


kedai makan simple2 tp income sebulan 15k..
ko boleh dok kl bt gini?
aku makan gaji..pokden pun makan gaji...
aku bt side income..pokden pun bt side income..
tp takde 15k...
bersih 4k pun paras2 idung...


klah..abis doh citer pasal orang kelantan..
citer nasi berlauk...blk kl..ktorang tapau nasi jer...
makan lah dlm kete...syok gak...


pokden...ma dia yg tapaukan...
kerutuk serati..feveret dia lah tu


kakak tido...


darin yang keje nyer makanjer..
nasi berlauk pun makan..
apatah lagi laksam..sedapppppppp lah tu


mama pun makan nasi berlauk dlm kete..
tak koser nak kuar..panas giler..dlm kete ada econ..
hehehe

p/s: jumaat ni balik kuantan lak..yehaaaaaaaaaaaaaaa

4 ulasan:

lieyalatif berkata...

isshh sape kate org kelantan miskin tu mmg tak sayang mulut..rezeki Allah taala bagi...ade kat mane2 ajek....samada pandai atau nak pelbagaikan.....

weyy sempoi mkn dlm keter heheeheh....tapi betul pun ko nak keluar kang panas berdeting heheeheheh

emy pokden berkata...

lieya: itu lah pasai..dalam paper..dlm tv sumer cakap kelantan miskin..apa dah...
eh mmg sempoi mkn dlm kete..nyaman ada ekon..hahaha..mak takleh panas nyah...nnti itam..

NM03 berkata...

laki kau ore kelate ke noksss??? belah maner?? buleh la datang kg aku raya nnt...

♥ Wina ♥ berkata...

ehehee suami saya bolehlah kot makan nasi dalam keta..saya tak bolehlah :)

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut