visitor 2011

Jumaat, 27 Disember 2013

koleksi lauk pauk ku....


giler kentang kan aku..
siap tajuk entry 'koleksi lauk pauk ku...'

actually aku berazam nak masak je lauk dinner hari2...
kecuali weken..weken mmg kena gantung kuali...
ini pun..bfast pun bawak bekal dah...
sbb cik suri yang request..
hari ni bekal cekodok bilis n kentang jer..
pokden pun bawak bekal cekodok tau..
hehehe...

klah layan gambo2 makan aku..
aku rasa ni koleksi 2 minggu lah kot..


sambal bilis n petai..
petai orang bagi...
apa lagi..bt lah..lagipun pokden suka petai..


ni ler cekodok aku..
cekodok takde rupa..
janji tak masin..hahaha


capati tu aku beli..
kari tu kari ikan..aku yang masak..
bangga siut masak kari ikan..


simple ayam kicap taruk kentang..


gulai ayam..
rempah import dr kelantan
sedap..tp aku ni kadang2 masak sedap..
kadang tak sedap..hahaha


singgang aya..terbaik wokk...
ada sambal or budu campur durian..
lagi terbaik..


kirim sotong sekilo rm 15 ngan member di chowkit..
berbaloi2..banyak giler dpt...
ni baru separuh aku masak...
nnti2 nak jalan2 ke pasar chowkit lagi lah..
nk cari ikan2 bt stok..


masak lemak ayam campur kentang..
suka masak ni..sbb suri n darin suka makan..


sambal sotong ...
ni sotong yg balance tu..
sambal pedas je lah..pokden suka..


sayur lemak kubis..
simple gak..sbb suri darin suka makan..
lauk ni aku match kan ngan sambal sotong..
ok pe kan..

eh itu jerlah...
moga2 niat ku utk memasak utk keluarga dipermudahkan..
amin...

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 ulasan:

NM03 berkata...

aku suker cengkodok masin noks. hehehe

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut