nuffnang

my nuffnang

visitor 2011

Khamis, 18 Ogos 2011

lauk beli



sesungguhnya di bulan posa ni..
aku memang membeli je utk berbuka/sahur...
kesian kat aku kan...
aku try goreng mee lidi..rasa masin..
buat daging masak kicap rasa lain..
memang preggy kali ni betul2 menduga aku...
sampaikan laki aku geleng2 kepala jer...
takpelah
nak wat camner..
myb pembawakan budak jantan kot..haahha
koyal lagi..


setelah ku perhatikan ...
beberapa minggu ni asyik hujan jer..
aku merasa gerun nak membli di pasar ramadhan
aku takut lauk tu sume lauk perhangat...
so aku ambik keputusan bijak beli belah je lauk2 di Felda..
lauk2 felda ni di masa hari ni nyer..no perhangat2...
di atas..sambal bilis rm2.00


kalau nak membli kat felda ni mmg azab..
dah ler sebelum kul 1ptg..dah ramai bertenggek dpn pintu felda...
termasuk aku...
nak beli lauk punyer pasal ..aku sanggup berebut2 ngan akak2 sume (tipu jer)
sambal paru rm2.00


tapi aku ni lemah lembut..
suara pun tak kuar nak suruh budak felda bungkus...
bila dah takde orang..baru ku kuarkan suara lemak merdu ku ini...
nasib baik preggy..ramai yg kesian kan aku..uhuk2...
isi ayam masak tomato...rm4.00


walaupun budget teramat2 lari..
sampaikan nak beli sandal crocs suri pun nak kena tunggu gaji...
kesian kan
total di atas : rm8.00 sahaja...
sekian...

2 ulasan:

lieyalatif berkata...

eh same la kite emy oiiiiii...aku pun tiap ari membeli haaaa...kalo masak pun, mcm mee goreng ke bihun goreng ke.....tka sempat ar aku ade anak kecik ni....

tapi weekend aku masak ler he he hehe....tu le, ntah2 dlm tu boboy kot...lain macam beno mabuk ko nieh....

CuTeMiUt78 berkata...

takpe la kan... at least blh nak di makan lauk2 tu

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut