visitor 2011

Jumaat, 11 Disember 2015

di mana aku nak mulakan cari barang sekolah Kakak


hari ni sory lah..
xde gambo...
hari tanpa gambo lah jadi nye...

weken ni hajat nyer nak cari barang2 sekolah kakak suri
semalam dah try baju n kain sekolah lama..
fuhh..ada yang dah sendat ni...
so mmg kena beli yang baru lah ...

mcm thn lepas..
aku g the store sg buloh cari baju sekolah kakak...
masa tu dok dgr lah dari kawan2 cakap..
kalau nak beli baju skolah elok utk anak beli lah brand canggih..
so aku g lah beli..
mak aiii..harga...nk pitam gak..
almaklumlah...kami ni golongan biasa2 je..
masa tu beli lah dua pasang..
yess..kain dia mmg tebal...
baju putih kain tebal...
kain biru pun tebal...
mcm puas hati lah..
tapi yg tak puas hati..
balik kena oter lak baju tu..
sbb baju labuh ...kain labuh ...lengan labuh...
sekian hal pulak aku nak cari tukang oter...
so full stop utk brand canggih utk kakak...

next ...aku menerai lah brand kat pakaian hari2..
sbb ada gak kwn2 aku cakap brand jony and jenny (lupa lak namanyer) elok gak..
tp tak lah setebal kain brand canggih..
so aku pergilah serang pakaian hari2...
yes yes...
sekali try je...baju tu ngam2 ngna suri...
takyah oter2...
ingat lagi saiz kakak suri...saiz 30 okkk
hehehe...

kt pakaian hari2..aku beli terus 2 pasang baju sekolah kebangsaan ngan 2 pasang baju sekolah agama...
harga?mmg berpatutan...ai is puas hati..
terus semat kat hati..baju budak skolah beli situ je..
kakak suri pun tak kisah...
asalkan lengkap berbaju..nasib ada anak tak byk songeh..
so far baju kebangsaan masih ok ...n baju skolah agama je cepat terkoyak..sbb kain licin...n kakak selalu tersangkut katanya..
takpe2...koyak2 skit..mama jahit je..bkn susah pun..hehehe (jimat lagi)
kan kan...hahhaha

so weken ni ai myb serang pakaian hari2 di sg buloh...
nak mencari baju sekolah kebangsaan 2 pasang n baju sekolah agama 2 pasang je lagi...
kasut sekolah pulak stil elok lagi ...ada dua pasang masih elok..
so pakai lah dulu...nnti dah ketat skit...baru beli yg baru...

utk kelengkapan alat tulis..
kakak suri dah siap mengepow papa dia kat jj hari tu..
so setel lah...
beg sekolah je belum...
beg sekolah nak cari yg elok2 skit..mahal skit pun takpe..asalkan leh tahan setahun..
budget seratus lebih gak utk beg sekolah..fuhhh
cuma kt pakaian hari2 nnti nk beli terus stokin bt penambahan...

so itulah citer persediaan nak cari barang sekolah kakak...
harap misi berjaya sabtu ni...hehehe


1 ulasan:

wahida berkata...

aku dari dulu shopping baju sekolah anak2 kat hari2 je nok...brand johhnny n jenny tu la...murah, berbaloi2...

tak koser aku beli mahal2 wei...
anak2 aku jantan, sandar kat dinding tetap la hitam jugak walau pakai brand canggih mahal sekali pun..hahaha...

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut