visitor 2011

Selasa, 14 Februari 2017

GAMBAR KONVO DARIN DAN TANTRUM


salam sumer..
dok godek2 kt draft
banyak lak gambar2 belum di publish..
so kiter publish slow2 ye..
ini Darin yg grad dr taska permata jupem
taska yang dia duduk dr umur 3 tahun sampai 4 tahun
5 tahun baru belajar di tadika bijak jalan gurney...

Darin ni pelat skit..
stil bahasakan diri dia 'DALIN'
suruh bahasakan diri kakak Dalin..
tp still taknak..
kalau panggil adik..dia akan berpaling kat kiter
adik dia Sarah...still kena panggil Sarah bukan adik..
apa2 lah Darin..

mula2 masuk tadika bijak..
aduyai..dia punye tantrum tahap gaban...
ntah apa..
kat umah mengamuk bagai..
sampai dpn pintu tadika bijak..
elok2 je turun siap happy2 gitu..
hahaha

so takmo bg tantrum
aku tukar skit aturan pagi dan petang
pagi aku just gerak n dukung dia masuk dlm stroller
lepas antor kakak dia g sekolah
bawak darin naik opis..aku punch in dulu..
pastu siap2 kan dia g skolah..
xmandi pun..basuh apa yg perlu..hehehe
pakai uniform..pakai bedak sikat rambut n tocangkan..
so g skolah..
balik lak..masuk 1st week tadika..
aku ambik fullday programme..
aku tukar ambik half..
sbb fullday tak tido ptg..
so lunch hour aku ambik dia n kakak dia sumbat masuk taska jupem
situ dia dua beradik leh mandi tido 
ptg kul 5..ambik kt jupem je terus balik
barulah ilang tantrum si darin..
alhamdulillah
walaupun mama dia mcm senget gak lah nak g mari g mari
asalkan tak tantrum..aku dah lega..
so gitu lah citer darin..
nnti tunggu turn sarah lak tantrum..
hhuhuhuhuhu



1 ulasan:

norhidana berkata...

maybe darin tu penat sgt kot mi, masa rehat tak ckp itu yg dia tantrum

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut