visitor 2011

Isnin, 26 Mei 2014

Aktiviti petang di hari ahad



oklah...semangat berblogging sudah datang..
so meh baca entry ku yang tak seberapa ni...

aku skrang dalam proses nak berjimat cermat...
yes...berjimat cermat...
so wekend no jalan2 dah...
dok umah jer...atau satu hari either sabtu atau ahad jalan2..
lagi satu hari dok umah..
so aku prefer berjalan2 hari sabtu...

no cuti2 malaysia....
cuti2 balik kg kuantan boleh..hehehe
aku bukan apa..
terasa betul dgn expenses bulanan skrang...
dgn harga susu dah naik..
dgn harga pampers dah naik..
dgn harga makan kat cafe2 pun naik..
so utk cut off skit n cover skit..
kenalah korbankan cuti2 msia n jalan2 cari makan...
hehehe

lagi satu...thn dpn nak masuk umah...
so byk duit kena simpan...
at least busuk2 ada 30k dlm tgn..
itu yg mengagau ni...

so anak2...meh realisasikan jimat cermat mak pak korang ni...
hahaha


budak ni mmg best...mmg betul2 membantu...
jam kul 11 pagi..mmg dah menguap2..
cukup kul 12...mmg tido terus...
bangun tak bangun..kul 4 atau 5 ptg...
sgt2 membantu okkkk
tapi make sure dlm peti sejuk ada jajan..
so mmg leh dok diam2 kat umah...
hahaha


yang ni kurang membantu skit..
sbb dah biasa weken je berjalan2 kan..
so sabtu tu dah jmp nenek ngan atuk kt rnr dengkil...
ahad dok umah...
tp mengarut lah...asyik2 cakap..boring lah...
nak makan tak sedap lah...boring lah makan umah..
heh...baru 6 thn dah boring dok umah yer kakak..
tp ktorang bo layan je ...bt pekak telinga jer..
hehehe

itulah dok kl ni...
aku pun gaji berapa lah sgt...
pokden pun sama..
kais pagi makan pagi
kais ptg makan ptg..
so pendekatan terbaek adalah berjimat lah...
ini pun aku tgh usaha mohon pertukaran..
dah tak larat nak harung tol hari2..
harung tu oklah..nak byr tol tu...
keje 8 thn di kl ni...sehari tol rm7.60
cuba korang darab dgn 20 hari darab pulak dgn 12bulan pastu darab lagi dgn 8thn..
agak2 brapa dah saving aku ada????
huhuhuhu

p/s: aku mohon pertukaran ke penjara sg buloh..if ada yang nak bertukar ngan aku di jupem kl ni silalah bagitau..

2 ulasan:

lieyalatif berkata...

betul beb...tu sebaik2nyer...mcma ku dah jarang lepak mall ... takat kuar bekpes weekend pastu budak2 ni kelas swimming...tu jek laaaa... dok umah syok wooooo....layan tv melengkor sambil kudap2 keropok ke cekodok ke heheheeheh

ataicha berkata...

Mmg terasa skrg ni.. duit ngalir cam air je.. huhuhu.. kena berjimat cermat br leh survive untuk hidup di kl ni

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut