visitor 2011

Jumaat, 29 Mei 2015

bestfriend forever


salam geng
sory lah lama tak update..
ni ada citer baru lah aku start menaip..
cari2 idea...gali2 idea..
banyak idea...tp gambar pulak malas nak transfer..
tapi takpe..
sbb ini sume adalah alasan kan..
hahaha

oklah..
tajuk pun bestfriend forever kan..
mehlah citer skit ttg bff

aku rasa dr sejak aku sekolah tadika sampailah masuk U n sampailah dah keje ni..
aku sentiasa dikelilingi bff yang giler..
masuk tadika..ada bff..tp lelaki..anak jiran..
rapat sgt ...g main pun sama2..blaja sama2...
then masuk skolah rendah...ada gak geng bff..
ingat lagi ..salah sorang bff aku tu anak mat saleh..
masa tu aku sekolah Methodist di kuantan..
sume orang pelik aku berkawan ngan dia...
ingat aku speaking lah ngan dia..padahal kwn aku tu lagi terror bm dia dari aku..
hahha..still ingat ngan nama dia..'kathy' eh kathy where r u now??/

then masuk skolah menengah rendah..ada gak geng giler..
ini geng mmg taiko...
hahhaa...jenis tak pakai saman...
same gak bila g sekolah menengah atas...
masuk skolah teknik..paham2 je lah...
this is pantai timur lah...
hahaha..abis budak2 kl kena ragging..
kami relaks je..
hehehe

pastu sambung diploma kt olympia...ini pun best..
dr batch aku..aku sorang je malay..
so solution nyer...mmg english jadi medium bahasa kami..
tp english tunggang langgang lah...
hahaha..
janji kami paham..

pastu aku keje di olympia..
ingat lagi first post...
record officer...gile kan jadi pegawai rekod..
aku jaga sume hal2 student olympia..
mmg aku expert lah sbb aku sendiri exstudent olympia..
geng2 keje pun giler..
then dpt pulak bos sama kepala..Miss ivana..
oh miss ivana..where r u now??????

then sambung blaja kt unitar kota bharu..
ini pun best...
geng2 rumah giler2..
dr malu2 terus jadi tak malu..
dok seumah setoto...
ada duit kami makan..xde duit kami masak maggi..

masa blaja unitar aku bt keje part time
jadi penari...penari kebudayaan..
nak meniaga tak reti..menari je reti
so menari je lah utk cari rezeki tambahan..
kt situ jumpalah geng2 ronggeng...
bahagia sgt..sbb aku takyah nak pura2 nak jadi baik..
sbb aku ni mmg jahat orang...yahahha
so ngan geng menari jugaklah..
aku hidup susah senang...
tp susah senang pun..
aku bahagia sgt2...

xabis degree aku dpt keje kerani gomen...
oh rasa terumbang ambing gak lah..
nak menyesuaikan diri ngan suasana keje gomen
but sini pun aku dpt kawan sekepala ngan aku...
syukur alhamdulillah...
then sambung blk degree kat unitar kelana jaya..
syukur jugak dpt kwn2 yg memahami aku keje sambil blaja...
semuanyer dipermudahkan...

dan skrang aku dah 10 thn keje 
kwn2 aku 4 orang ni lah peneman suka duka aku
dr anak sorang sampai lah 2..
kami sentiasa gelak ketawa...
dan semalam...bff kami sorang yg telah bertukar ke Kota kinabalu ada dtg ke ofis..
apa lagi nasi arab lah kami...
hehhe






2 ulasan:

izman berkata...

salam ziarah.

firdausi berkata...

bila citer pasal unitar ingat lagi mula2 kenal noli.. tingat member serumah awak..nora..nick..kak za..eh saper lagi yer lupa dah.. geng2 awak mmg baik dan sporting..

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut