visitor 2011

Memaparkan catatan dengan label suri makan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label suri makan. Papar semua catatan

Jumaat, 25 November 2011

makan McD ....


ni nak citer pasal anak dara aku ni...
kalau malam jer..aku rasa problem jer nak bagi dia makan...
iyerlah..dah cerewet okkkkkkkk...
tambah2 mama suri dah tak masak...
lagi lah cerewet kan...
punyer pening nak pk nak makan pe...
coz mama pun dah gaji..so layan Mcd jer lah...


khusyuk ok kalu makan McD....
beli happy meal yang ayam drumstick...terus senyap makan...
cecah2 dengan tomato sauce..nyum2... 


aku nak ambik picture ayam dia..
leh lak dia tak bagi..hehehe...


aku suruh dia senyum...
ko tgk muka dia...
eeeeeeee...gerammmmm


last2 senyum jugak...
suri siap cakap lagi..lenkali mama beli lagi yek...
melebih2...hehehe

p/s: ahhh gaji papa hari selasa lak..ingat nak blk kg...cancel lagi...postpone lagi...tunggu nenek jer lah dtg kl...hehehe

Khamis, 20 Oktober 2011

Teknik makan jagung oleh Suri


ini citer hari ahad hari tu...
biasalah..weekend ke weekdays ke..mmg stok tak masak...
kira weekdays tu aku just masak nasi..lauk aku siap2 beli..
senang giler idup mak skrang tau...
weekend pun sama...
pagi aku goreng2 lah apa2 yg patut...
lunch kuar cari nasi..

so ahad hari tu...
sekali lagi kitorang makan nasi ayam kampung dkt hkl tu..
mmg terbaek...
lepas dah kenyang...nak lintas jalan g parking...
ternampaklak pakcik jual jagung..
apa lagi..rembat lah jagung..
3 ketul rm5.00...buleh lah...


mula2 aku geget2 kang utk suri...
then suri tak puas hati..
suri nak makan sendiri...
bertawakal aku dlm kete...
confirm abis biji2 jagung dlm kete aku...


dapat je jagung..
suri pun mula lah operasi dia...
yang aku nak gelak nyer...
dia leh isap je jagung tu...
aku pun cakaplah..gigi tu buat apa..
barulah dia gigit...
agaknya suri ni sayang gigi kot..
takpun takut nak gigit sebab gigi depan suri dah cam rongak dah...hehehe


suri makan dengan penuh khusyuk...
yelah suri ni kalau bab buah-buahan mmg laju...mcm papa dia..
aku ni buah ke sayur ke ...mmg ke laut ...hahaha


kaki kangkang luas2...
dah ler pakai skirt...
mmg takleh bawak majlis...
masa ni..jagung2 dah start berteraburan atas kusyen kete aku...


tapi nak abiskan jagung seketul...
mmg berjanggut lah aku tunggu...
hehehe


menikmati dengan penuh nikmat tau...


terlebih nikmat betul...
kembung perut baru tau kan...hehehe


makan2..belek2...
pahtu bila dah boring..
cakap jagung dia masin...
tandanya tak nak lah...


budak kena paksa makan...
last2 aku yang perhabiskan jugak..
kenyang mak...
yang sedih..kete aku bau jagung jer...

Isnin, 12 September 2011

hantu kek


korang ingat tak yg aku citer suri demam hari tu..
alhamdulillah..berkat sumbat ubat buntut dua kali..
terus ilang demam nyer...

demam2 pun..suri ni kalu jumpa kek..
mmg leh terus ilang demam...
layan..


buat2 terkjeut


budak happy dapat kek..

Rabu, 15 Jun 2011

happy meal di tengah malam


susah betul yek nak faham perasaan budak umur 3 tahun
sejak kebelakangan ni asyik nak moody jer..
suri actually hari2 dok bebel kat aku  nak ke school..
tapi tulah..baru 3 tahun kan..
but maybe mak pak akan penuhi permintaaan suri july ni...
sian pulak ngan suri...
boring kot dok umah pengasuh..
mungkin nak environment baru...


ini ayam seketul ngan fries utk suri..
waktu ni lebih kurang pukul 12.30 tengah malam
kebetulan papa den balik tgk bola..
terus dibeli happy meal ni coz anak dia tidur kul 1.30 pg tgk kartun...


see ...
makan2 sambil tgk kartun...

p/s: aku kalau boleh nak jer suri duk umah pengasuh sampai hujung tahun..sebab thn dpn leh terus masuk tadika 4 tahun..tapi dengan peel suri ni...aku terpaksa lah antor juga dulu...3 tahun di taska/playschool..kat mana??sri comel di sri damansra kot...coz situ jer yg aku nampak...hehehe

Khamis, 26 Mei 2011

layan keropok warna warni


balik kerja petang semalam lewat skit..
jalan jem...n dah insaf..(insaf?naper2???..nnti citer)
so sampai umah dalam pukul 6 ptg gitu..
boleh pulak..cik suri kuar ngan pengasuh ke kepong..
so sesorang lah aku balik umah..
memang dah plan tak nak masak..
sebab aku bukan rajin sgt pun nak masak hari2...hehehe
so layan hbo kejap...


hampir2 nak puku 7 malam..suri baru balik..
aduiii..baru nak plan tgk Nora Elena..
kalu suri balik maksudnyer ...takde chance lah aku nak tgk tv..
so aku bagilah dia tgk kartun kejap...
dalam tgk kartun tu..
aku kasi lah makan keropok warna warna..
yelah..nak kuar makan confirm lambat lagi...


habis sepinggan tu suri makan keropok..
sambil tgk tv sambil makan keropok..
dalam 7.30 mlm ..papa den balik..
papa siap cakap kat suri...sian mama nak tgk tv..
terus suri bagi aku tgk nora elena (hapy2..hehehe)
papa lak makan pulak keropok tu...
nasib baik aku memang dah standby satu tupperware besor keropok ni...
lega mak..

p/s: semalam petang rasa relaks2 sgt...tapi malam tu..kuar dinner..suri leh wat perangai nakal dia...nnti aku citer yek...rasa nak geget2 jer suri ni..

Ahad, 22 Mei 2011

apa lah suri ni


balik keje tiap2 petang..confirm suri tanyer apa yang aku beli utk dia...
hish2 suri..xkan hari2 kot..
bankrup lah mak pak ko ni...
so alternatif nyer..papa dia akan selalu top up kan makanan utk suri
selalunyer yang ada dalam peti ais ialah yogurt, vitagen, oreo, jus oren, susu hL n koko krunch...
banyak gak yek..


punyer lah syok leh makan calsium tu..
sampai duduk gitu...
xsopan lah sayang...


mata ke tv..tangan menyuap...

p/s: suri ni suka makan side2 food...macam papa dia...

Selasa, 5 April 2011

misz telurz


dah lupa bila aku rebus telur ni..hehehhe
petang tak salah aku..
aku lambat masak..then suri cakap lapar..
suri ambik telur dr fridge cakap nak makan..
hehehe..suri lapar lah wei


2 biji instant telur rebus utk suri
letak kicap cap kipas udang..
terbaek..


makan dengan khusyuknya..


xpandang kiri xpandang kanan...


budak happy dpt makan telur ayam

p/s: ingat nak balik kontan cari telur ayam kampung...terbaek wok..

taip je apa saja

nuffnang

Pengikut